Your browser is too old and it is not supported.

Økonomisjef

About company

Innherred Renovasjon er et interkommunalt renovasjonsselskap med hovedkontor i Verdal. Vi har total ansvar for innsamling og behandling av slam, samt behandling av husholdningsavfall i 10 kommuner i Nord- og Sør-Trøndelag, tilsammen 94 000 innbyggere. Vi er en av Norges ledende avfallsselskap innen materialgjenvinning. 

Basic information
Basic information
Location(s):
Verdal
Employer:
Innherred Renovasjon IKS
Deadline:
ASAP
Should you have any questions, please contact
circle overlay
Jo Skjelstad
+47 414 31 954
jo.skjelstad@visindi.no
Direktør Geir Tore Leira tlf. 950 77 358

Økonomisjef

Innherred Renovasjon er et interkommunalt renovasjonsselskap med hovedkontor i Verdal. Vi har total ansvar for innsamling og behandling av slam, samt behandling av husholdningsavfall i 10 kommuner i Nord- og Sør-Trøndelag, tilsammen 94 000 innbyggere. Vi er en av Norges ledende avfallsselskap innen materialgjenvinning. 

Da nåværende økonomisjef nærmer seg pensjonistalder søker vi hans etterfølger. I Innherred Renovasjon jobber du i en innovativ bransje i vekst som skal tilby innbyggerne effektive renovasjonstjenester med høyt servicenivå. Vi søker en fremoverlent økonomisjef med svært gode samarbeidsevner og høy arbeidskapasitet. Som økonomisjef i Innherred Renovasjon IKS må du evne å utvikle dagens økonomi- og regnskapssystemer og levere gode styringssystemer som er tilrettelagt for en digital fremtid.

Økonomisjefen leder arbeidet med konsernets økonomistyring, herunder regnskap budsjett, innfordring og lønn. Stillingen inngår i konsernledelsen. Stillingen rapporterer direkte til administrerende direktør.

Ansvar: 

  • Overordnet økonomisk fagansvar i konsernet
  • Personalansvar for økonomi- personalavdelingen
  • Ansvarlig for at arbeidet utføres i henhold til lover, forskrifter, andre pålegg fra myndighetene og gjeldende avtaler.
  • Ansvarlig for forberedelse av saker for styrene i Innherred Renovasjon konsern.

Arbeidsoppgaver: 

  • Strategisk utvikling av bedriften og tjenester til våre innbyggere.
  • Økonomisk analyse og beslutningsstøtte til styret, administrerende direktør og øvrige deler av virksomheten
  • Organisere aktiviteter og koordinere med administrative støttefunksjoner
  • Optimalisering av økonomiske tjenester
  • Resultatoppfølging og økonomisk rapportering
  • Utvikle avdelingen i tråd med selskapets visjoner, mål og verdier

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning innen økonomi.
  • Kjennskap til selvkostregelverket.
  • Erfaring fra operativ ledelse, og erfaring fra utviklingsarbeid.
  • God kunnskap om offentlig forvaltning
  • Erfaring kan kompensere for utdanning.

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Bruk av moderne IKT-teknologi og utstyr i arbeidshverdagen
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger