Nettleseren din er for gammel, og er ikke støttet.

CFO – Lindbak Office Solutions

Om firma

Lindbak Gruppen AS er engasjert i et bredt spekter av produkter og tjenester i kontor- og databransjen. Konsernet ble etablert i 1958 under navnet Agnar Lindbak & Co.

Lindbak Gruppen AS er eierselskapet i konsernet, og er morselskap til Lindbak AS.

Lindbak AS markedsfører kontormøbler og interiør, skrivere og multifunksjonsmaskiner, AV-utstyr og kontor- og datarekvisita til mellomstore og større bedrifter, samt offentlige institusjoner i Midt-Norge. Selskapet er lokalisert i hele Norge.

 

Nøkkelinformasjon
Nøkkelinformasjon
Sted(er):
Trondheim
Arbeidsgiver:
Lindbak AS
Frist:
Snarest
For spørsmål om stillingen, kontakt
circle overlay
Patrick Gjønnes
+47 410 42 063
patrick.gjonnes@visindi.no
Viseadministrerende direktør, Jan-Petter Lindbak tlf. 934 57 897

CFO – Lindbak Office Solutions

Lindbak Gruppen AS er engasjert i et bredt spekter av produkter og tjenester i kontor- og databransjen. Konsernet ble etablert i 1958 under navnet Agnar Lindbak & Co.

Lindbak Gruppen AS er eierselskapet i konsernet, og er morselskap til Lindbak AS.

Lindbak AS markedsfører kontormøbler og interiør, skrivere og multifunksjonsmaskiner, AV-utstyr og kontor- og datarekvisita til mellomstore og større bedrifter, samt offentlige institusjoner i Midt-Norge. Selskapet er lokalisert i hele Norge.

 

Til nyopprettet stilling i ledergruppa for Lindbak Office Solutions søker vi en CFO med fokus på forretningsutvikling og analyser. Det er ikke nødvendig med spisskompetanse på regnskap, regnskapsfunksjonen ivaretas på konsernnivå.

Arbeidsoppgaver:

  • Forretningsanalyser og lønnsomhetsanalyser
  • Tett samarbeid, samt økonomisk rådgivningsfunksjon for forretningsenhetene, herunder kvalitetssikre business-caser
  • Kontinuerlig overvåke og forbedre interne prosesser og støttesystemer i samråd med øvrig organisasjon
  • Balansestyring og cash management
  • Prisoptimalisering
  • Leverandøravtaler/Kundeavtaler
  • Delta i M&A-prosesser

Utdannelse:

  • Høyere økonomisk utdannelse, gjerne siviløkonom/MSC/MBA eller tilsvarende
  • Eller sivilingeniør – Industriell økonomi og teknologiledelse

Ønsket arbeidserfaring/kompetanse er flest mulig av følgende punkter:

  • Erfaring fra forretningsanalyser, lønnsomhetsanalyser. Må ha erfaring fra å bruke regnskap i analyser
  • Erfaring med likviditetsstyring en fordel.
  • Fordel med erfaring fra varehandel/kjededrift, logistikk. fysiske varestrømmer, lagerhold, distribusjon etc
  • Erfaring fra konsernstruktur
  • Erfaring med forbedring og effektiv utnyttelse av ERP/støttesystemer
  • Erfaring fra effektivisering av rutiner og systemer for arbeidsprosesser og vareflyt
  • Erfaring fra faglig ledelse/prosjektledelse
  • Erfaring med kommunikasjon i endringsprosesser

Hos Lindbak deltar alle medarbeidere i omfattende personalforsikringsordninger med kollektiv pensjon, gruppeliv, yrkesskade og reiseforsikring. I tillegg er ergonomisk riktige arbeidsplasser, trivselsskapende omgivelser, og velferdsordninger som kantine og eget idrettslag med å skape en ramme for trivsel.