Nettleseren din er for gammel, og er ikke støttet.

Innkjøpssjef

Om firma

I mer enn 160 år har Høie satt sitt preg på skandinaviske hjem. Kombinasjonen av topp kvalitet og gode design har ført til at Høie fortsatt er den mest anerkjente merkevare innen dyner, puter, sengetøy og pledd. Høie er en del av Mascot Høie konsernet og har utviklet seg til å bli Nordens største og mest innarbeidede merkevareleverandør av hjemmetekstiler. Høie står sterkt i folks bevissthet som synonymt med kvalitet og høy komfort. Budsjettert omsetning i 2017 er 320 mill. og det er 120 ansatte.  Hovedkontoret er på Brekstad i Ørland kommune. 

 

Nøkkelinformasjon
Nøkkelinformasjon
Sted(er):
Brekstad
Trondheim
Arbeidsgiver:
Mascot Høie AS
Frist:
Snarest
For spørsmål om stillingen, kontakt
circle overlay
Frode Hepsø Johansson
+47 992 21 300
frode.johansson@visindi.no
Administrerende direktør Glenn Andersen, tlf. 928 77 300

Innkjøpssjef

I mer enn 160 år har Høie satt sitt preg på skandinaviske hjem. Kombinasjonen av topp kvalitet og gode design har ført til at Høie fortsatt er den mest anerkjente merkevare innen dyner, puter, sengetøy og pledd. Høie er en del av Mascot Høie konsernet og har utviklet seg til å bli Nordens største og mest innarbeidede merkevareleverandør av hjemmetekstiler. Høie står sterkt i folks bevissthet som synonymt med kvalitet og høy komfort. Budsjettert omsetning i 2017 er 320 mill. og det er 120 ansatte.  Hovedkontoret er på Brekstad i Ørland kommune. 

 

 

 

Mascot Høie AS styrker innkjøpsfunksjonen med ansettelse av innkjøpssjef.

 

 

Rolle/Ansvar:

Mascot Høie AS har to produktområder; egenproduksjon og salg av puter og dyner og handelsvarer som sengetøy og pledd. Vår innkjøpssjef sitter i selskapets ledergruppe og har totalansvaret for innkjøp av handelsvarer, råvarer samt andre anskaffelser i samråd med andre nøkkelpersoner.

Innkjøpssjef vil være viktig bidragsyter til at selskapet til enhver tid har markedets beste vilkår på definerte innkjøp. Forståelse for helheten i Mascot Høie AS sin posisjon vil være viktig for å lykkes.

Hovedoppgaver:

  • Sortimentsoppfølging
  • Leverandøroppfølging
  • Kvalitetskontroll
  • Leveranseoppfølging
  • Fakturering/betalinger
  • Avviksbehandling
  • Oppfølging av sertifiseringer

Utdanning:

  • Relevant høyskoleutdannelse

Arbeidserfaring/kompetanse:

  • Erfaring fra forhandlinger i B2B
  • Kjennskap til kontrakter
  • Fortrinnsvis bakgrunn/kjennskap til retail/varehandel
  • Erfaring med innkjøp gjennom forhandlerapparat/kjedeavtaler/ -forhandlinger
  • God økonomisk forståelse
  • Forståelse for viktigheten av å forvalte merkevaren Høie
  • Erfaring fra internasjonal handel og kommuniserer godt på engelsk skriftlig og
  • muntlig

Motivasjonsfaktorer:

  • Et kompetent fagmiljø hvor du får være med å bygge merkevarer «Høie of Scandinavia» videre
  • En nøkkelstilling med store muligheter for personlig utvikling
  • En trygg og solid arbeidsplass med en solid historie vi er stolte av

Lokalisering:            Etter avtale, Trondheim eller Brekstad

Reising:                     Noe reising på påregnes

Rapporterer til:      Administrerende direktør