Nettleseren din er for gammel, og er ikke støttet.

Leder kommersiell forretningsutvikling

Om firma

Dagens Næringsliv er et selskap i konsernet NHST Media Group. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis. Hver uke leser over en million mennesker Dagens Næringsliv på nett, mobil, nettbrett og papir.

Nøkkelinformasjon
Nøkkelinformasjon
Sted(er):
Oslo
Arbeidsgiver:
Dagens Næringsliv
Frist:
27/03/2017
For spørsmål om stillingen, kontakt
circle overlay
Hilde Heines Bachmann
+47 408 51 957
hilde.bachmann@visindi.no
circle overlay
Jannike Haneborg
+47 971 11 190
jannike.haneborg@visindi.no

Leder kommersiell forretningsutvikling

Dagens Næringsliv er et selskap i konsernet NHST Media Group. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis. Hver uke leser over en million mennesker Dagens Næringsliv på nett, mobil, nettbrett og papir.

Vår nye Leder kommersiell forretningsutvikling skal sammen med resten av utviklingsmiljøet og de kommersielle miljøene bevare og videreutvikle DNs digitale produktportefølje. I tillegg er vedkommende ansvarlig for å utvikle nye digitale forretningsområder for selskapet. Leder kommersiell forretningsutvikling skal sikre en fornuftig prioritering av utviklingsløp og løpende forbedringer av de digitale plattformene. Stillingen inngår i avdeling for forretningsutvikling i selskapet, og rapporterer til Utviklingsredaktør.

Sentrale arbeidsoppgaver er:

  • Prosjektledelse ifm nyutvikling og/eller videreutvikling av produkter og tjenester
  • Idéutvikling – utfordre og tenke nytt rundt eksisterende produktportefølje
  • Fungere som avdelingens kontaktpunkt inn mot alle kommersielle miljøer; innsikt, lesermarked (abonnement), annonse, konferanse, m.fl.
  • Utarbeide funksjonelle kravspesifikasjoner
  • Bindeledd mellom teknisk avdeling og de kommersielle miljøene, utstrakt dialog med Utviklingssjef
  • Utføre testing av løsninger
  • Prioritering av utviklingsløp og løpende forbedringsinitiativ
  • Utstrakt bruk av analyseverktøy og målinger (Google analytics, A/B testings verktøy, trafikkmåling, tafikktall, engasjementmåling etc.)
  • Bestille konsulenttjenester der det er nødvendig og relevant
  • Delta i ulike fora og konferanser både i inn- og utland

Vi søker deg som har ledet prosjekter innenfor digital utvikling, og har således erfaring med å navigere mellom kommersiell og teknisk avdeling. Du kan vise innsikt i, og interesse for, digitale trender og fremtidsmuligheter. Du er kreativ og nytenkende, digitalt- og teknisk interessert, strukturert, og har meget gode samarbeidsevner. Relevant er faring kan være fra mediebransjen, bank/finans, consulting, eCommerce eller liknende.

 

Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.